Wednesday 18 March 2020

BBM3410Satu2020: Eh!!! Media Sosial

Pengenalan Bab 2

Menulis cerita secara indidvidu telah memberi kesan besar ke arah pelajar semasa proses penulisan. Cabaran seseorang individu ialah kurang keyakinan semasa menulis dan juga bersikap negatif apabila  orang lain membaca penulisannya telah membuat mereka keberatan untuk menulis.

(Normaliza Abd Rahim, 2014)

Pelajar lebih suka penglibatan terus dalam aktiviti agar mereka fokus pada proses pembelajaran bahasa. Adalah penting untuk mempunyai penglibatan terus dalam aktiviti bagi menngelak salah faham dalam pengajaran dan mengelakkan kebosanan semasa proses pembelajaran.

(Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim, 2017)




Secara kesimpulannya, pelajar lebih cenderung untuk merasa rendah diri apabila penulisan dibaca oleh khalayak ramai. Maka akan timbul perasaan negatif dalam diri seperti malu, rendah diri dan kurang keyakinan. Pembelajaran secara bersemuka lebih berkesan kepada pelajar kerana mereka dapat melakukan aktiviti terus yang melibatkan diri mereka dan mengurangkan salah faham apabila berkomunikasi.

RUJUKAN
Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim (2019), Eh!!! Media Sosial, Penerbit UMT, Universiti Malaysia Terengganu, Terengganu.

yawwww everyone, cuti-cuti ni kena redha kalau ada kerja pun. Huhukkk. Maka terhasillah peta minda yang dibuat kat canva. Prof suh amik gambar tapi saya advancekan sikit jadilah peta minda. Harap ProfN tengok lah huhukkk. Muchas gracias.

Dibawah ni pula, version tweet getuwww. Kiteee create account baru untuk subjek ni je taw. Hehehe


RUJUKAN
Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim (2019), Eh!!! Media Sosial, Penerbit UMT, Universiti Malaysia Terengganu, Terengganu.

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: Kalendar 2021

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang melihat. Begitu mencabar sekali ya minggu 14 bagi diriku ini tapi alhamdulillah seles...